Stara cesta 13
1356 Dobrova
Rekonstrukcija državne regionalne ceste R3-641 na odseku Ljubljanica–Ljubljana, natančneje 1. in 2. faza med naseljema Belica in Hrastenice, se je pričela oktobra 2019. Po slabih devetih mesecih je gradnja ceste in pripadajočih cestnih teles že skoraj končana na večjem delu trase. Promet je že sproščen v obe smeri, z izjemo zoženega dela ceste ob Gradaščici na začetku trase, kjer je še vedno vzpostavljena polovična zapora.
Projekt je zahteven in obsežen, saj je izvajalec del Trgograd med drugim do sedaj poskrbel za razširitev cestišča, izgradnjo spodnjega ustroja in cestnih propustov, ureditev bankin in namestitev odbojne ograje. Prav tako je poskrbel za izgradnjo površine za pešce, ki jo od cestišča ločujejo robniki, pločniki pa so preplasteni s finim asfaltom. Eno izmed obsežnejših vidnih del pa predstavljajo tudi številni kamniti oporni zidovi ob strugi reke Gradaščice, ki je na tem mestu pred začetkom del pogosto poplavljala. Trenutno se na omenjenem cestnem odseku izvaja še ureditev javne razsvetljave. Cestišče pa bo po zaključku vseh del čez trenutni sloj grobega asfalta prejelo še zaključno plast. Tako bo izvajalec del preprečil, da bi težka strojna mehanizacija, ki se uporablja v času izgradnje, nov asfalt poškodovala.
Rekonstrukcija naj bi po informacijah, ki smo jih občani prejeli lanskega oktobra, potekala do oktobra 2020. Je ta cilj uresničljiv? Trenutno dela potekajo v skladu s terminskim planom, a kot izpostavlja izvajalec del Trgograd, je rekonstrukcija ceste zaradi značilnosti terena in potrebe po iskanju ustreznih in trajnih tehničnih rešitev zelo zahtevna. Hkrati pa izvajalec skrbi, da promet kljub obsežni prenovi ceste ni oviran, kar predstavlja dodatno oteževalno okoliščino. A dela še niso končana ostal je še najbolj kritičen odsek, za katerega je izvajalec že izdelal tehnologijo izvedbe. Rušenje skalne stene, ki ravno v ovinku ovira cestišče, je načrtovano za čas najmanjše prometne obremenitve med šolskimi počitnicami. Nekaj časa bomo tako še morali počakati do trenutka, ko bo zadnji delovni stroj zapustil gradbišče. A to je le majhna cena glede na pomen nove pridobitve, ki bo olajšala in poenostavila marsikatero pot ter na zelo nevarnem odseku poskrbela za varnost vseh udeležencev v prometu.