Stara cesta 13
1356 Dobrova
V zvezi s člankom spletnega medija Preiskovalno.si z naslovom »Politična igra s koncesijo, ljudje pa v bolečinah čakajo na zobozdravnika«, objavljenim dne 13. 3. 2025, želi Občina Dobrova – Polhov Gradec podati natančnejše informacije o dejavnostih, povezanih z dodeljevanjem koncesije za zobozdravstvo. V objavi so bile navedene zavajajoče in tudi netočne informacije, čeprav je občina večkrat natančno in transparentno odgovorila na vsa vprašanja medija.
Postopek podeljevanja koncesije za zobozdravstvo
Na območju Občine Dobrova – Polhov Gradec delujeta dve »zdravstveni postaji«, in sicer splošna ambulanta Dobrova (najemni prostori v PGD Dobrova) in splošna ambulanta Polhov Gradec v najemnih prostorih upravno kulturne stavbe Jakoba Trobca v lasti župnišča. Na obeh postajah delujejo splošna zdravstvena ambulanta, patronažna služba in zobozdravstvena ordinacija. »Zdravstvene postaje« niso organizacijsko takšne kot jih pozna Zakon o zdravstveni dejavnosti, ampak jih zgolj občanke in občani poimenujejo tako. Gre za prostore, kjer se opravlja zdravstvena dejavnost na podlagi podeljenih koncesij, prostori pa trenutno ne ustrezajo najnovejšim tehničnim smernicam na področju zdravstva.
Občani Občine Dobrova – Polhov Gradec niso brez zdravstvenega in zobozdravstvenega varstva, kot namiguje članek, saj ima občina: 4 koncesije za splošno/družinsko ambulanto, skupaj 3,5 timi; 2 koncesiji za zobozdravstveno varstvo otrok, mladine in odraslih, skupaj 3,2 timi; 2 koncesiji za patronažo in zdravstveno nego, skupaj 2,4 tima; 1 koncesijo za fizioterapijo, skupaj 1 tim; in 1 koncesijo za lekarniško dejavnost, skupaj 1 tim.
Občina je v letih 2023 in 2024 z veliko truda pridobila nove dodatne koncesije, in sicer za:
- splošno/družinsko ambulanto,
- zobozdravstveno varstvo otrok, mladine in odraslih,
- fizioterapijo.
V letu 2024 je občina pričela s postopkom razpisa za koncesijo zobozdravstvene dejavnosti, na katero sta se prijavila dva ponudnika. Merila, ki jih mora izpolnjevati ponudnik, ki se prijavi na razpis za koncesijo, so navedena v 44.č členu Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo in nasl.; ZZDej), kjer je med drugim natančno navedeno, da ponudnik z izjavo dokazuje, da bo odgovorni nosilec zdravstvene dejavnosti izpolnjeval pogoj glede zaposlitve najpozneje z dnem začetka opravljanja koncesijske dejavnosti, in ne ob prijavi, kar se od ponudnika sploh ne sme zahtevati. Ponudnik z izjavo tudi dokazuje, da bodo pogoji glede zagotovitve ustreznega števila zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev izpolnjeni najpozneje z dnem začetka opravljanja koncesijske dejavnosti. Občina torej ne sme iz postopka izločiti ponudnika, ki na dan prijave na razpis teh pogojev še nima.
Tukaj so si tudi sami avtorji (ali avtor) članka v neskladju z izjavo. Najprej navajajo: »Da družba Clinical še ni prejela dovoljenja za opravljanje zdravstvene dejavnosti, zaradi česar tudi ne izpolnjuje pogojev za koncesijo,« ter da so to dejstvo preverili na Ministrstvu za zdravje, kjer so jim rekli, da: »Ponudnik mora dovoljenje za opravljanje določene zdravstvene dejavnosti občini kot koncedentu priložiti pred sklenitvijo koncesijske pogodbe in ne ob prijavi na koncesijo (tretji odstavek 44.č člena ZZDej),«. Torej v popolnem nasprotju z njihovo prej omenjeno trditvijo, da bi moral ponudnik ob prijavi predložiti dovoljenje za opravljanje zdravstvene dejavnosti. To se lahko zahteva od ponudnika šele pred sklenitvijo koncesijske pogodbe. Ravno to, da je bila prijava ponudnika sprejeta, ko naj še ne bi imel dovoljenja za opravljanja zdravstvene dejavnosti, navajajo v članku kot sporno, čeprav jim je tudi Ministrstvo za zdravje navedlo, da se motijo.
Neutemeljeni očitki o zavlačevanju postopka in favoriziranju fiktivnih ponudnikov
Medij je na občino večkrat naslovil sklope vprašanj, med katerimi so se vztrajno pojavljala vprašanja o morebitnem zavlačevanju postopka zaradi tega, ker naj bi na občini čakali, da drugi ponudnik pridobi vse potrebne dokumente. Kot smo že zatrdili mediju, ponovno kategorično zavračamo takšne netočne navedbe, saj člani komisije ne poznajo nobenega od ponudnikov, z izjemo koriščenja uslug ene izmed članic komisije pri družbi Dentro d.o.o., ki pa je ravno ponudnik, ki se nad »pristranskostjo« pritožuje. Avtorji v članku navajajo tudi, da smo na občini povozili lastno določilo, »da se koncesija dodeli najbolje ocenjenemu ponudniku« in s tem implicirajo, da je bila koncesija podeljena slabše ocenjenemu ponudniku. Slednje je, glede na to, da koncesija sploh ni bila podeljena, pravzaprav nerazumljivo.
In čeprav v članku zagotavljajo, da primer že preiskujejo KPK, Policija, Računsko sodišče, NPU in Državna revizijska komisija, do danes, 4. 4. 2025, na naslov občine nismo prejeli nikakršnega dokumenta o morebitnih začetkih kakršnihkoli postopkov zoper občino oziroma osebe, ki so sodelovale pri razpisu za koncesijo.
Člane komisije v skladu z zakonodajo imenuje župan, ki je v tem primeru imenoval dve članici Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, ter zaposleno v občinski upravi, ki je vsebinsko odgovorna za področje zdravstva. Ker za članstvo v komisijah za ocenjevanje prijav za koncesijo ne veljajo nobena posebna zakonska določila, se je odločilo, da bodo člani osebe, ki se tudi sicer na občini ukvarjajo z javnimi razpisi, imenoval pa jih je na začetku mandata najpomembnejši organ občine.
Vizija zagotavljanja zdravstvene in zobozdravstvene oskrbe v Občini Dobrova – Polhov Gradec
V Sloveniji imamo 64 zdravstvenih domov. V večini primerov so zdravstveni domovi ustanovljeni s strani občin. Občina Dobrova - Polhov Gradec je ena redkih občin v Sloveniji (teh je približno 5%), ki nima zdravstvenega doma ali ni v solastništvu nobenega ustanovljenega zdravstvenega doma. Strategija občine na področju zdravstva je, da se zagotovi boljšo dostopnost do zdravstva za vse krajane, zato je občina pristopila k pridobivanju dodatnih koncesij in pripravi projektne dokumentacije za izgradnjo zdravstvene postaje tako v Polhovem Gradcu kot tudi na Dobrovi.
Načrtovano je, da se bi koncesije podeljevale v tem letu, so se pa zaradi novih informacij o sofinanciranju izgradnje zdravstvenega doma s strani države, spremenili strateški načrti občine. Gotovo je, da bo za občane veliko bolje, če bodo koncesionarji združeni pod eno streho, v sodobnih prostorih.
Z namenom zasledovanja tega cilja in zaradi novih informacij o možnosti sofinanciranja, je občina preučila možnosti za izboljšanje dostopnosti krajanov do zdravstvenih storitev ter analizirala možnosti vzpostavitve zdravstvenega doma v Občini Dobrova - Polhov Gradec. Vse kaže, da bomo pri tem uspešni. Glede na navedeno je bilo smiselno ustaviti postopek podelitve koncesije ter ga prilagoditi novo nastalim razmeram. Za ustavitev postopka ima občina zakonsko podlago, prav tako kot ima tudi zakonsko dolžnost, da se obnaša čim bolj gospodarno in zagotovi občanom čim bolj kakovosten javni servis.